Doorgaan naar artikel
Home
  • Haircare
  • Styling
  • Haircare
  • Styling
  • Glowwa
  • Keratin Revolution
  • L'oréal
  • Materialen
Over
Prijzen
FAQ
Afspraak maken
  • Account
Winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg

  • HomeHome
  • ShopShop
    Redken
    • Haircare
    • Styling
    FAM.
    • Haircare
    • Styling
    Glowwa
    • Glowwa
    Keratin Revolution
    • Keratin Revolution
    Andere
    • L'oréal
    • Materialen

    FAM.

    Shop de collectie

    K18 hair mask

    Shop de collectie

  • OverOver
  • PrijzenPrijzen
  • FAQFAQ
  • Afspraak makenAfspraak maken
OMME | FAMME Hairdressers

Redken

Redken Haircare

Producten bekijken

Redken Styling

Producten bekijken

Shop

  • Redken
  • Glowwa
  • FAM.
  • Keratin Revolution
  • Andere

Info

  • Home
  • Over
  • Prijzen
  • FAQ
  • Afspraak maken

Algemene voorwaarrden OMME | FAMME

Wij zijn: BV FAMKE  (met handelsnaam: Omme & famme kwafuur), met maatschappelijke zetel te Corbiestraat 6 te Mol en ondernemingsnummer BE0826 768 909.

Je kan ons bereiken via het e-mailadres: famke@omme-famme.be

 

DEEL 1 – ALGEMEEN 

Artikel 1 – Definities 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Aanbod:alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via sociale media, via mail of fysiek in de winkel. 
  2. Dienst: de diensten die wij leveren: Omme & famme kwafuur 
  3. Herroepingsrecht:het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. 
  4. Ingangsdatum:de overeenkomst gaat in bij het aankopen van een product. 
  5. Klant:De consument die een product aankoopt bij ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt. 
  6. Overeenkomst:de overeenkomst aangegaan tussen U, als Klant, en wij, als Verkoper.  
  7. Producten: haircare & styling producten / haarsupplementen 
  8. Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals via e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
  9. Intellectuele Eigendomsrechten: alle intellectuele, industriële en andere eigendomsrechten (ongeacht of deze geregistreerd zijn of niet), met inbegrip van maar niet beperkt tot auteursrechten, naburige rechten, merken, handelsnamen, logo’s, tekeningen, modellen, domeinnamen en knowhow. Deze overeenkomstig de toepasselijke bepalingen uit Boek XI “Intellectuele eigendom” van het WER.
  10. Website: www.omme-famme.be

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Verkoper, onze producten aan U, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, overeenkomsten en producten, en bevatten belangrijke informatie over Uw rechten en verplichtingen. 

Door het plaatsen van een bestelling gaat U, als Klant, automatisch akkoord met deze algemene voorwaarden.

2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van U, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken. 

2.3. Wij, als Verkoper, behouden ons het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. De laatste versie van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing. 

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. Wij, als Verkoper, doen steeds een aanbod via de website of in onze winkel. De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend. Alle prijzen zijn steeds inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Het Aanbod is steeds onder voorbehoud van uitzonderlijke omstandigheden waardoor de Verkoper een bestelling alsnog kan weigeren, zoals grote bestellingen of problemen bij vorige bestellingen.

U, als Klant, hebt het Aanbod aanvaard zodra U het online bestelproces (volledig en succesvol) hebt doorlopen en hebt betaald, of zodra U een e-mail hebt gestuurd met een bestelling.

3.2. Wij, als Verkoper, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat U, als Klant, het aankoopt, is het geldende aanbod. 

3.3. Wij, als Verkoper, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien, U als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 

Artikel 4 – vergoeding: 

4.1. Algemeen

De prijs is steeds afhankelijk van het gekozen product. De prijzen staan steeds vermeld op onze website. 

De vermelde tarieven op de webshop zijn inclusief BTW. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van U, als Klant.  

4.2.  Betaling

4.2.1. Producten die via onze Website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk en via onze Website via de door ons gekozen betaalproviders te worden betaald.

U, als Klant, hebt de keuze tussen de volgende betaalwijzen:

- kredietkaart (Visa, Mastercard)

- debetkaart (Bancontact, Maestro)

- Paypal

- Apple & google pay

Producten die in de winkel worden aangekocht dienen onmiddellijk cash of via Payconiq te worden betaald.

4.2.2. Na een online bestelling en betaling, volgt er steeds een bevestigingsmail met Uw factuur. Zonder bevestigingsmail is de bestelling niet doorgevoerd.

De bestelling wordt behandeld na betaling. De bestelling wordt mogelijk niet afgeleverd indien de website een foutmelding met betrekking tot de betaling zou geven.

4.2.3. In het uitzonderlijke geval dat de bestelling door ons, als Verkoper, niet aanvaard wordt en de betaling reeds werd uitgevoerd, wordt het betaalde bedrag aan U, als Klant, teruggestort met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie werd uitgevoerd.

Artikel 5 –   Herroepingsrecht

5.1. Algemeen

5.1.1. De bepalingen van dit artikel gelden voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument een bestelling online zouden plaatsen. Dit Herroepingsrecht geldt dus niet voor Producten die fysiek aangekocht werden.

5.1.2. U, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de aangekochte Producten te ontbinden. Wij, als Verkoper, hebben het recht U, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar U, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.

5.1.3. De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat U, als Klant, of een aangewezen derde, het Product hebt ontvangen.  

5.2. Uitoefening van het Herroepingsrecht

5.2.1. Om het Herroepingsrecht uit te oefenen, moet U, als Klant, ons, als Verkoper, via een ondubbelzinnige verklaring via mail (via famke@omme-famme.be) op de hoogte stellen van Uw beslissing de overeenkomst te herroepen.  Deze mededeling moet ons, als Verkoper, bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

5.2.2. Indien het teruggestuurde Product op één of andere manier in waarde verminderd is, behouden wij, als Verkoper, ons het recht voor om U, als Klant, aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door U, als Klant, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de Producten vast te stellen.

Enkel ongebruikte en ongeopende  artikelen in oorspronkelijke staat kunnen worden teruggenomen !!

5.2.3. U, als Klant, moet de Producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop U Uw beslissing om de overeenkomst te herroepen hebt meegedeeld, terugzenden naar ons, als Verkoper. U, als Klant, bent op tijd als U de Producten terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken. 

5.2.4. De directe kosten van het terugzenden van de Producten komen voor rekening van U, als Klant. Na het melden van de herroeping, dient U, als Klant, zelf voor een retourlabel te zorgen en het pakket af te geven in een postkantoor.

5.2.5. Indien U, als Klant, de Producten fysiek wenst terug te brengen, kan dit naar BV FAMKE - Corbiestraat 6 - Mol. U, als Klant, dient dan ons, als Verkoper, hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. 

5.2.6. Indien U, als Klant, de overeenkomst herroept, zullen wij, als Verkoper, alle tot op dat moment van U, als Klant, ontvangen betalingen, exclusief de standaard leveringskosten (tenzij het niet om alle artikelen van Uw bestelling gaat), aan U, als Klant, terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing van U, als Klant, om de overeenkomst te herroepen.

5.2.7. Wij, als Verkoper, betalen U, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee U, als Klant, de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij U, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen U, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

5.3. Uitzondering op het Herroepingsrecht

5.3.1. Het Herroepingsrecht geldt niet voor dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de Dienst indien tot de uitvoering werd overgegaan met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits deze heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de dienstverlener de Overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.

Artikel 6 – Retourrecht

Ondanks U, als Klant, in Uw professionele hoedanigheid of als Klant, bij een fysieke aankoop, niet onder het Herroepingsrecht valt, geven wij U toch de mogelijkheid om onder dezelfde voorwaarden (art. 5.2.2.) van het hierboven vernoemde Herroepingsrecht, de aankoop van de aangekochte Producten binnen een termijn van 14 dagen te ontbinden.

Artikel 7  – Levering en risico

7.1. Voor aankoop en verzending van Producten gelden de volgende bepalingen:
Als verzendadres geldt het adres dat U, als Klant, hebt opgegeven. Wij, als Verkoper, zijn niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.

7.2. Wij, als Verkoper, verzenden de producten binnen de 2-5 werkdagen. Indien Producten niet op voorraad zijn, wordt U, als Klant, op de hoogte gehouden van de aangepaste levertijd.

7.3. Wanneer de bezorging van een Product vertraging heeft, ontvangt U, als Klant, hiervan zo spoedig mogelijk bericht. Indien de bezorging langer duurt dan 30 kalenderdagen heeft U, als Klant, het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

7.4. Wanneer U, als Klant, niet thuis bent op het moment van levering van het Product, wordt deze naar een postpunt gebracht. Het te laat ophalen door U, als Klant, van Uw pakket geeft U, als Klant, echter geen recht de overeenkomst te ontbinden.

7.5. Wij, als Verkoper, kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door U, als Klant, werden ontvangen. .

 

Artikel 8 – Aansprakelijkheid 

8.1. Algemeen

Wij, als Verkoper, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. U, als Klant, erkent dat wij, als Verkoper, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting. 

Wij, als Verkoper, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij, als Verkoper, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken. 

8.2. Gebrekkig product

Indien U, als Klant, een gebrekkig product ontvangt, zullen wij, als Verkoper, proberen om de goederen op onze kosten te herstellen. Indien dit niet mogelijk is geven wij, als Verkoper, U, als Klant, de keuze tussen een nieuw product of een terugbetaling van de aankoopprijs.

8.3. Overmacht 

Wij, als Verkoper, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.

8.4. Relaties met derden 

Voor zover wij, als Verkoper, afhankelijk zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Verkoper; op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

Met betrekking tot zendingen die verloren gaan in de handen van Bpost, geeft dit U, als Klant, dus ook geen recht op terugbetaling. Evenals zendingen die door Bpost als geleverd beschouwd worden. U, als klant, heeft telkens de mogelijkheid om te verzenden met verzekering. Indien het pakket bij Bpost verloren gaat betalen wij, mits de gekozen optie 'verzenden met verzekering' de goederen terug.

8.5.Website 

Wij, als Verkoper, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. Wij, als Verkoper, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.  

Wij, als Verkoper, zijn niet aansprakelijk voor schade door phishing, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten. 

Artikel 9 – Betwistingen 

U, als Klant, bent verplicht om eventuele klachten over Producten binnen de 7 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Verkoper. 

Indien van een gebrek van een fysiek Product later melding zou worden gemaakt, dan komt U, als Klant, geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling. 

U, als Klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl. 

 

Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht 

10.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door U dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s en/of materialen, en overige inhoud op de website, eigendom zijn van ons, als Verkoper, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

Artikel 11 – Gegevensverwerking 

Door het aankopen van onze Producten verklaart U zich, als Klant, akkoord met de verwerking van Uw persoonsgegevens conform onze privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met onze privacyverklaring die toegankelijk is op onze Website.  

In het kader van de diensten die wij, als Verkoper, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die U, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met U, als Klant, naar behoren uit te voeren. 

Artikel 12 – Algemeen 

12.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij

12.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling. 

12.3.  Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken waar de maatschappelijke zetel van ons, als Verkoper, gelegen is, zijnde arrondissement Antwerpen, tenzij dwingend recht anders bepaalt.

Nieuwsbrief

Abonneer u om updates te ontvangen, toegang tot exclusieve deals en meer.

BELANGRIJKE INFO

Herroepingsrecht : Je kan als consument afzien van je aankopen binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de dag van aankoop. Aankopen kunnen geruild of terugbetaald worden mits ongeopend.
Terugzenden is op eigen kosten en verantwoordelijkheid.

Retourneren naar : BV FAMKE - Corbiestraat 6 - 2400 Mol

Je kan je retour eerst aanmelden door te mailen naar famke@omme-famme.be of te bellen op 014 32 49 94

© OMME | FAMME Hairdressers

  • Apple Pay
  • Bancontact
  • Google Pay
  • Maestro
  • Mastercard
  • PayPal
  • Shop Pay
  • Visa